BRVT 09 a BRVT 16
Existuje mnoho důvodů pro malý přívěs s lehkými trubicemi:
- 80 % všech standardních trubkových cívek má délku návinu 100 m.
- S užitečným zatížením 750 kg a povolenou celkovou hmotností 1600 kg je BRVT 09 klasifikován jako přívěs pro osobní automobily.
- BRVT 09 je dobrou příležitostí k většímu a dražšímu přívěsu pro přepravu cívek.
Ať už se jedná o vrtačky s pevným diskem nebo o veškeré procesy obnovy potrubí, zejména na městských staveništích, prostor je omezený. U BRVT 09/16 je potrubí vedeno shora z koše rovnoběžně se svitkem pod nápravou přívěsu směrem dozadu. Na svitek potrubí nepůsobí žádné ohybové napětí.
Díky zde uvedeným řešením se výrazně snižuje nebezpečí nárazu konců trubek. Od roku 2018 došlo u členských společností BG BAU ke čtyřem nehodám s navíjenými PE-HD trubkami, z nichž jedna byla smrtelná. Aby se zahájilo zavedení tohoto bezpečnostního systému na trh při odvíjení PE-HD trubek z přepravního přívěsu, zahrnula BG BAU oba systémy do svých prémií za bezpečnost práce.
BRVT 17
- Boční posuvná omezovací lišta pro omezení různé šířky trubkových svitků
- Systém rychlé výměny válečků zkracuje dobu výměny o 60 % a snižuje nebezpečí nehod, které hrozí při šroubování obouručně.
- V závislosti na požadované šířce nakládání lze naložit svitků o rozměrech až 180 mm. Umožňuje také přepravu bubnů s HDPE trubkami.
- Současné odvíjení tří trubek je možné (průměr trubky 100 mm, délka trubky 100 m)
BRT 20
BRT 20 dokáže bez pomoci zvedat, nakládat a odvíjet svitky trubek. Dokonce i pokládané svitky lze zvednout bez jakéhokoli pomocného zařízení. Svitky trubek různých průměrů lze zvednout pomocí vertikálních hydraulických zvedáků a položit na ložiskové válečky. Poté se dovnitř svitku vloží tři vodicí válečky a svitek je připraven k odvíjení.
Svitky trubek různých průměrů lze zvednout pomocí vertikálních hydraulických zvedáků a položit na ložiskové válečky. Poté se dovnitř svitku vloží tři vodicí válečky a svitek je připraven k odvíjení.
Protože se svitky zvedají zezadu, všechny hydraulické ovládací páky jsou umístěny vzadu. Stanoviště obsluhy v rozsahu otáčení rámu zvedacího zařízení je opatřeno ochranným krytem.
Rám může zvednout i svitky ležící naplocho na zemi a otočit do válečkové klece.
Zvedací hřídel se otáčí v ložiskách a je opatřena kulovými konci, které zabraňují namáhání hřídele bez ohledu na relativní polohu zvedacích ramen.
Během odvíjení trubek drží úzké cívky (délka 100 m) ve střední poloze dvě stabilizační kola.